Helen Hoang "Więcej niż pocałunek" fenomenalny debiut od Wydawnictwo Muza.

Jakiś czas temu otrzymałam od wydawnictwa Muza trzy pierwsze rozdziały książki, która zdobyła nagrodę Goodreads Choice Winner 2018 jako najlepsza książka roku 2018. Mowa o “Więcej niż pocałunek” Helen Hoang, powieści napisanej z pasją, ale w głównej mierze zainspirowaną doświadczeniami autorki, która podczas zbierania informacji do tejże powieści, uświadomiła sobie, że ma wiele cech charakteryzujących zespół Aspergera. Postanowiła doprowadzić sprawę do końca i została zdiagnozowana dopiero w wieku 34 lat. Dlaczego tak późno? Odpowiedź znajdziecie w liście od autorki na końcu książki.


Autyzm – słowo, które wywołuje niesmak i ciarki na skórze, choć w rzeczywistości nie jest to choroba, tak odrażająca, jak stereotypowo zakładamy i właśnie powieść Helen Hoang odkrywa przed nami życie z zespołem Aspergera, pozwalając dogłębniej zrozumieć tę niedogodność.

Trzy pierwsze rozdziały pozwoliły mi poznać Stelle oraz jej rodziców. Mama bohaterki usilnie namawia ją, aby Stella w końcu umówiła się na randkę z mężczyzną i dała jej wreszcie wnuki. Stella nie ma doświadczenia w seksie i kojarzy jej się on, jak coś odrażającego, mimo to bierze sobie do serca słowa kolegi z pracy i postanawia “trenować”, żeby zacząć czerpać przyjemność ze współżycia. Tak poznaje Michaela, żigolaka znalezionego w sieci.

Pióro autorki jest niezwykle lekkie, 50 stron przeczytałam migiem oczarowana innością tejże powieści. Po trzech rozdziałach na temat fabuły, nie jestem w stanie powiedzieć nic więcej. Lecz z pewnością one wystarczyły, bym chciała więcej. A także bohaterowie Stella i Michael zdobyli moją sympatię. Śmiem twierdzić, że powieść nie bez powodu otrzymała nagrodę Goodreads Choice Winner oraz zdobyła liczne wyróżnienia. To widać już po tych trzech rozdziałach. Mam ogromny niedosyt i z czystym sumieniem polecam Wam przeczytanie powieści “Więcej niż pocałunek”, ponieważ to lektura z wielkim powiewem świeżości, jakiego brakuje na polskich rynku wydawniczym.


Za możliwość przeczytania 3 rozdziałów książki dziękuję wydawnictwu

Samanta Louis, pisarka powieści romans, erotyk i Young Adult  

3 Komentarze

  1. Czekam na swoje trzy rozdziały tej powieści. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie ta książka zdecydowanie :)
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że tylko 3 fragmenty. Dzięki za polecenie.

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję za odwiedziny i zachęcam do wyrażenia swojej opinii ;)