Dzisiaj należy do do mnie, Agnieszka Dydycz. Wydawnictwo Muza.



Na świecie żyje blisko 8 miliardów ludzi. Dzieli ich wiele: pochodzenie, status materialny i życiowe wybory, lecz łączy jedno – pragnienie szczęścia. Jedni, aby poczuć się spełnieni, potrzebują satysfakcjonującej pracy, drugim największą życiową radość sprawia realizacja pasji, a jeszcze innym szczęście daje szczera, bezinteresowna i trwająca aż po grób miłość. Ale czy prawdziwa miłość w ogóle istnieje? Czy warto poświęcać czas na jej poszukiwanie? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowsza książka Agnieszki Dydycz. „Dzisiaj należy do mnie”, ponadczasowa opowieść o sile i determinacji w poszukiwaniu własnej drogi do szczęścia. 

Kama długo i w różnych zakątkach świata szukała swojego miejsca na ziemi. Znalezienie go okazało się sztuką trudniejszą, niż mogła się spodziewać. Nie poddając się i nie tracąc wiary w siebie, z otwartymi ramionami witała każde, nawet najboleśniejsze, życiowe doświadczenie i choć uczyła się na własnych błędach, ciągle zdarzały jej się nowe. Gdy wreszcie zdołała stworzyć udany związek z ukochanym mężczyzną, przewrotny los zakpił z ich szczęścia.

Kama postawiona w tak trudnej życiowej sytuacji będzie musiała zmierzyć się z licznymi przeciwnościami. Nieocenione okażą się fascynujące obrazy i wspomnienia, które niespodziewanie zaczynają do niej powracać. Pojawiające się w snach, a czasem również na jawie, tajemnicze postaci opowiadają jej swoje historie, które nie tylko przynoszą pocieszenie i ukojenie, ale także inspirują i dają nadzieję. Bo życie Kamy to opowieść o poszukiwaniu samego siebie, przesłanie, aby zawsze żyć swoim własnym życiem, nauczyć się nim cieszyć i wykorzystywać to, co niesie los. Choć nie zawsze tego właśnie się spodziewamy...

„Dzisiaj należy do mnie” to ciepła i napisana z ogromną dozą optymizmu opowieść o prawdziwych miłościach, przyjaźniach, sile i odwadze, która jest w każdym z nas, oraz o ponadczasowej determinacji w poszukiwaniu własnej drogi do szczęścia. Dla każdego innej, w innym miejscu na ziemi. Główna bohaterka z humorem i dystansem myślami wraca do przeszłości. Wiele z jej wspomnień dotyczy ludzi, których kiedyś poznała, pokochała, a nawet straciła. Jedni przemknęli przez jej życie niemal niezauważeni, drudzy pojawili się znienacka i równie niespodziewanie zniknęli, a jeszcze inni zadomowili się w nim na dobre. Kama korzysta więc z ich doświadczeń, ale też uczy się na własnych błędach. Ta słodko-gorzka historia, pełna barwnych postaci, zaskakujących wydarzeń, odważnych decyzji oraz wyborów, jest niepowtarzalną lekcją życia. Skłania do przemyśleń, inspiruje, bawi i wzrusza, a potem zostaje z nami na długo. Bo to, co wydaje się końcem, jest zarazem początkiem…

Recenzja Dzisiaj należy do mnie 


Dzisiaj należy do mnie to powieść inna niż wszystkie. Razem z Kamą wyruszycie w różne zakątki świata, poznacie wielu ludzi, zwyczajów, a nawet cofniecie się do innego wieku. 

Dzisiaj należy do mnie jest pozycją, która opowiada o życiu, miłości, perturbacjach, nadziei, wybaczaniu i wierze w lepsze jutro. O utracie bliskich osób, wzajemnym zrozumieniu i bezinteresownej pomocy. Tą książkę napisało życie, jest tak realna, rzeczywista, że nie sposób się od niej oderwać.

Autorka miała nietuzinkowy pomysł na opisanie losów głównej bohaterki. Od samego początku miałam mocne wrażenie, że historia życia Kamy jest historią autorki, dzięki czemu jeszcze bardziej czytałam z zaciekawieniem i głowiłam się niemal do końca, czy to opowieść o autorce czy jednak czysta fikcja literacka. Nie zdradzę Wam odpowiedzi na to pytanie, ale mogę zapewnić, iż Dzisiaj należy do mnie jest emocjonalną lekturą. Wzruszyłam się niejednokrotnie, robiło mi się smutno, a nawet żal było mi bohaterów. Uśmiałam się też, a to dlatego, że autorka zawarła w dialogach i monologu głównej bohaterki Kamy humor. Bardzo polubiłam postać Kamy, która jest zwykłą i niezwykłą kobietą oraz jej bliskich, płakałam razem z nią ze smutku i ze szczęścia, podróżowałam i odkrywałam różne zakątki świata i chłonęłam mądrość, zawartą między wersami. 

Dzisiaj należy do mnie jest przyjemną lekturą, którą polecam Wam od serca. 


Za możliwość przeczytania książki, dziękuję wydawnictwu 

Samanta Louis, pisarka powieści romans, erotyk i Young Adult.

3 Komentarze

  1. Jestem bardzo ciekawa tej historii. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania :)
    Pozdrawiam, Pola
    www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym bardzo ją przeczytać. Takie powieści lubię. Dzięki za polecenie.

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję za odwiedziny i zachęcam do wyrażenia swojej opinii ;)