"Tylko martwi mogą przetrwać" D.B. Foryś. Wydawnictwo NieZwykłe. Druga część serii Tessa Brown. Strzeżcie się, Jeźdźcy Apokalipsy są blisko...

Miłość ma oczy anioła. Śmierć - diabła. A zemsta właśnie zyskała moje!

Tylko martwi mogą przetrwać, D.B Foryś


Mam na imię Tessa i cóż… Moje życie lekko się skomplikowało… Przebywam w mieście, którego nienawidzę. Wykonuję pracę, której nie lubię, i wciąż myślę o ludziach, których już dawno powinnam wyrzucić z pamięci.
Jakby tego było mało, spotykam kogoś, kto najwyraźniej wszystko o mnie wie. Czego chce? Jest wrogiem czy sprzymierzeńcem? A może kręci się w pobliżu tylko po to, by odciągnąć moją uwagę od czegoś ważniejszego, jak na przykład te przeklęte skarabeusze, o których wciąż nic nie wiem.
Jedno jest pewne – ja nigdy nie odpuszczam.

Recenzja "Tylko martwi mogą przetrwać" 


Moją opinię o pierwszej części przygód Tessy "Tylko żywo mogą umrzeć" znajdziesz TU.

D.B Foryś w drugiej części nadal zakakuje czytelnika, serwując Tessie coraz to rusz nowe przygody, zawały serca, zaskakujące odkrycia. Druga część cyklu Tessa Brown jest równie barwna jak pierwsza. Można by pomyśleć po przeczytaniu pierwszej części, że jeżeli zakończyła się w taki, a nie inny sposób, druga część nie będzie miała już typowego klimatu. Nie musicie się o to martwić! Klimat zostały zachowany, spotkacie znane już Wam postacie, ale także zupełnie nowe, które są nadzwyczajne. Nie chcę zdradzać żadnych istotnych faktów, ponieważ każdy z nich mógłby zepsuć Wam frajdę z podróży, w którą zabiera nas Autorka. 

Mogę jedynie zagwarantować, że demony, Jeźdzcy Apokalipsy, magicy i inne nadprzyrodzone twory i stworzenia grasują na kartach książki. Ponadto spotkacie Ammonitów oraz Amalekitów. Zgłębicie temat Sodomy i Gomory, dowiecie wielu naprawdę ciekawych zagadnień historycznych, które ja osobiście uwielbiam w tej serii, bo one nadają jej wyjątkowy klimat i znaczenie. 

– Już niedługo staniesz przed pewnym wyborem. Będziesz zmuszona opowiedzieć się po któreś ze stron – zaczął tajemniczo. Kiedy di tego dojdzie, wybierz mądrze. Niech nie zaślepi cię miłość do demona, inaczej zginiemy wszyscy.

Emocje oczywiście Was nie opuszczą podcza lektury. Nie będziecie się nudzić, a jeżeli nawet, to Tessa zaserwuje Wam humor i cięty język, dzięki któremu chwilami będziecie parskać pod nosem, by poźniej przełykać ciężko ślinę i czuć łzy pod powiekami. D.B Foryś ma swój własny specyficzny styl pisania, co jest jej znakiem rozpoznawczym. Nawet w poważnych scenach Tessy nie opuszcza humor, mogłoby sie wydawać, że ta dziewczyna jest z żelaza i brak jej empatii, ale jej, jak każdej kobiecie, ba, jak każdemu człowiekowi zdarza się uronić łzy, i przyznam się Wam, że gdy Tessa się łamała, dziwnie się z tym czułam. Autorka wykreowała ją na taką babkę z jajem, wredną, ityrującą, ale mimo wszystko kochającą, choć nieufną.

Przy pierwszej części rozpisałam się, więc myślę, że tu nie muszę rozwodzić się nad podobnymi aspektami powiesci. Jak wspomniałam wyżej, Autorka utrzymała klimat, tempo akcji, tajmeniczość, wplatając w całość ciekawą historię stworzoną na potrzeby fabuły.

Jeżeli czytaliście pierwszą część i zastanawiacie się, czy jest sens sięgać po drugą, zapewniam, iż jest! Nie będziecie żałówać :).


Za egzempalrz do recenzji, dziękuję wydawnicwtu NieZwykłe oraz Autorce.



Samanta Louis, autorka powieści "Zła miłość" oraz "Breaking rules. Gra rozpoczęta" 

1 Komentarze

Z całego serducha dziękuję za odwiedziny i zachęcam do wyrażenia swojej opinii ;)