Addicted: Podwójna Pokusa, Krista & Becca Ritchie. Czyli o walce z uzależnieniem.

Oczy mogą być piękne. Organy seksualne są funkcjonalne.



Lily Calloway to dwudziestoletnia kobieta, która zmaga się z uzależnieniem od... seksu. Jest seksoholiczką, jest też w pełni świadoma swojego uzależnienia, ale nie tego, że jej obsesja na punkcie seksu odbija się echem wśród bliskich i na niej samej. 
Loren Hale starszy tylko o rok od swojej przyjaciółki i dziewczyny Lily, walczy z uzależnieniem od... alkoholu. Po trzech miesiącach wraca z ośrodka odwykowego i zamieszkuje z Lily i jej siostrą. Jest jedną z dwóch osób, która jest w stanie pomóc dziewczynie postrzegać seks, jako akt intymny, a nie jako rozwiązanie problemów i pozbycie się zmartwień. Lo krótko po powrocie do miasta otrzymuje SMS-a od nieznanego numeru, nadawca w wiadomości zdradza, że zna sekret jego dziewczyny. Okazuje się, że ktoś chce ujawnić uzależnienie Lily i pójść z tym do mediów. 

Podwójna pokusa napisana przez siostrzany debiut jest pozycją dobrą. Uzależnienia bohaterów są opisane dość obszernie, szczególnie problem z jakim zmaga się główna bohaterka. Czytając książkę wyraźnie czułam obsesje Lily na punkcie masturbacji i szczerze jej współczułam, ale także kibicowałam w drodze do wyzdrowienia. Jak chodzi o Lo, jego uzależnienie jest powszednie, więc tak bardzo nie szokuje, chociaż wzbudza współczucie, że nastolatek może zostać alkoholikiem. 
Autorki opisały dokładnie proces terapii Lily i bezgraniczne wsparcie Lo, co bardzo mi się podobało i zasługuje na plus. Postacie zostały wykreowane w ciekawy, aczkolwiek tajemniczy sposób. Dialogi nie są banalne, nie są nudne, wręcz przeciwnie, uśmiałam się czasami z potyczek słownych. Moją sympatię najbardziej wzbudziła postać Lo, ponieważ mimo trudności dzielnie stoi przy boku swojej dziewczyny i próbuje pomóc jej pokonać demona seksu. Oczywiście w całej walce z własnymi nałogami miłość okazuje się uczuciem, bez którego ciężko jest pokonać słabości i Podwójna pokusa właśnie o tym opowiada.

Miło spędziłam czas w towarzystwie drugiej części serii Addicted: Podwójna pokusa. Dlatego też śmiało mogę Wam ją polecić, ale radzę zacząć od pierwszej części Podwójna namiętność, ponieważ zawiera ona szeroki obraz sięgniętego przez bohaterów dna. Druga część to już dalsze losy Lily i Lo.


Za możliwość przeczytania książki, dziękuję

Samanta Louis





1 Komentarze

  1. Trochę oklepane tematy, seks, uzależnienia, ale mimo wszystko pewnie by mi przypadła do gustu :)
    Pozdrawiam, Pola z https://czytamytu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Z całego serducha dziękuję za odwiedziny i zachęcam do wyrażenia swojej opinii ;)